اسلام در مالزی
نوشته شده توسط : حسین

درباره مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که دقیقا در شمال خط استوا قرار گرفته است. این کشور یک پایتخت بسیار زیبا و توریستی به نام کوالالامپور دارد که درست در بخش غربی مالزی واقع شده است و حدودا 40 کیلومتر با ساحل این کشور زیبا فاصله دارد. در این کشور مردم مختلفی از ملیت ها و نژادهای مختلف زندگی می کنند و هم مردم مالزی، هم چینی ها و هم هندی ها در آن سکونت می کنند. با این حساب مشخص است که در چنین کشوری مذهب ها و اعتقادها متفاوت است و همه به یک دین و یک آیین اعتقاد ندارند. اما سوال اینجاست که چند درصد مردم این کشور به اسلام پایبند هستند و اعتقادات آن ها به چه شکلی است.

اسلام در مالزی

گفتنی است که اسلام محبوب ترین دین در مالزی تلقی می شود و حدودا 60 درصد جمعیت این کشور به این دین معتقد هستند. به همین خاطر در هر کدام از شهرها و استان های مالزی مساجد متعددی ساخته شده است و اتفاقا این مساجد ظاهر بسیار خاص و جالبی دارند و خیلی هایشان به عنوان جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی این کشور شناخته می شوند. در مساجد این کشور در طول هر روز 5 بار اذان گفته می شود. نکته ای که باید درباره اسلام در مالزی به شما بگوییم، این است که مردم این کشور اهل سنت هستند. نکته دیگر اینکه اسلام توسط تاجرین هندی در قرن 12 میلادی وارد این کشور شد و وقتی که این اتفاق افتاد، مظفر شاه اول که یک پادشاه هندو بود، از آیین هندو صرف نظر کرد و به اسلام روی آورد. در نهایت در قرن 15 اسلام در مالزی محبوب تر شد و از آن زمان تا به امروز به عنوان دین رسمی این کشور شناخته شد.  در واقع این محبوبیت بیشتر در بین قرن های 13 تا 17 میلادی اتفاق افتاد و آشنایی مردم مالزی با دین اسلام از طریق تاجران و بازرگانان هندی و همین طور بازرگانان عرب اتفاق افتاد.

نحوه پوشش مردم در مالزی

آن دسته از مردم مالزی که به دین اسلام اعتقاد کامل دارند، حجابشان را کاملا رعایت می کنند.احتمالا شما هم در تصاویر شهرهای مختلف این کشور، این را دیده اید که بانوان مالزی روسری های بزرگی به سر می کنند. جالب است که بدانید در مالزی به این روسری های بزرگ، تودانگ گفته می شود. البته پوشیدن تودانگ در خیابان های این کشور اجباری نیست و فقط در اماکن مذهبی مالزی، همه باید آن را به سر کنند. نکته دیگر اینکه بعضی از مردم مسلمان این کشور از پوشیدن تودانگ خودداری می کنند. اما اگر در خیابان های این کشور قدم بزنید، می بینید که تعداد افرادی که تودانگ به سر کرده اند، بسیار زیاد است و کاملا این افراد به چشم می آیند.

دین های دیگر در مالزی

همان طور که گفته شد، نژادهای مختلفی در این کشور وجود دارند که از نظر اعتقادات و باورها با همدیگر فرق دارند. با اینکه اکثریت مردم این کشور به اسلام پایبیند هستند. اما در کنار اسلام، یک سری مذهب ها و آیین های دیگر نیز در این کشور وجود دارد که از جمله آن ها می توان به آیین بودا اشاره کرد. گفتنی است که بودا دومین مذهب پرطرفدار مالزی بعد از اسلام است و قدمت آن به بیش از 2000 سال پیش بر می گردد. در ضمن خوب است این را هم بدانید که حدود 20 درصد مردم این کشور به آیین بودا معتقد هستند. علاوه بر بودا و اسلام، اعتقاد به مسیحیت و آیین هندو نیز در این کشور بسیار رایج است و حتی یک سری از مردم این کشور بت پرستی نیز می کنند که البته در اقلیت جای دارند.




:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: